سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام ماندگاری

حوزه/ کارشناس معارف اسلامی گفت: ملت ایران به واسطه ایمان و اعتقادات خود مورد غضب و تحریم دشمنان قرار گرفته است،اگر از اعتقادات دست برداریم و از حمایت از مظلومان عالم دست بکشیم آمریکا و غرب تحریم ها را کنار خواهند گذاشت، بنابراین سختی های ما به واسطه ماندن پای اعتقادات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری شامگاه سه شنبه در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران با اشاره به آیه ۹۴ سوره مائده اظهار کرد: خداوند در این آیه می فرماید ای کسانی که ایمان آوردید مراقب امتحانات الهی باشید. دنیا دار امتحان است هرکس در این دنیا مقامش بالاتر رود امتحانش سختتر می شود.

وی ادامه داد: امروز کشور ما در شرایط سختی به سر می برد که بخشی از مشکلات آن ناشی از سوء مدیریت ها و بی تدبیری و بخشی از آن نیز به واسطه توطئه های دشمنان نظام و انقلاب است.

استاد  دانشگاه با اشاره به اینکه ملت ایران به واسطه ایمان و اعتقادات خود مورد غضب و تحریم دشمنان قرار گرفته است، بیان کرد: اگر از اعتقادات دست برداریم و از حمایت از مظلومان عالم دست بکشیم آمریکا و غرب تحریم ها را کنار خواهند گذاشت، بنابراین سختی های ما به واسطه ماندن پای اعتقادات است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با تاکید بر اینکه دو قوه از سه قوه کشور توسط مردم انتخاب می شوند، اظهارداشت: در نظام جمهوری اسلامی که در راس آن ولی فقیه قرار دارد قوای مجریه و مقننه با رای مردم شکل می گیرند و اگر انتخاب مردم اشکال داشته باشد ولی فقیه جز تذکر چه کاری می تواند بکند. کار دست منتخبین مردم است و اگر کم کاری می کنند مردم باید از آنها بازخواست کنند.

وی افزود: خداوند تک تک ما را در چهل سال جمهوری اسلامی امتحان کرده و می کند. زمان طاغوت پول، اسلحه، منابع و امکانات در اختیار ما نبود ولی خداوند همه امکانات را در اختیار مسئولین و مردم این کشور قرار داد تا همه ما را در آزمونی سخت بیازماید.

این کارشناس معارف اسلامی، با تاکید بر اینکه مردم و مسئولین باید همواره خود را در محضر خدای متعال دانسته و به فکر آخرت خود باشند، گفت: مملکت ما امکانات، منابع طبیعی، جوانان کار بلد و با استعداد و ظرفیت های زیادی دارد، قطعا با بهره گیری از همه این ظرفیت ها می شود گرانی ها و بازار ارز و سکه و در کل وضعیت اقتصادی کشور را کنترل کرد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه هرکس هر پست و مقامی  دارد مورد امتحان الهی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: دستبرد به بیت المال حرام است ولی در دسترس خیلی ها قرار گرفته است پارتی بازی حرام است ولی روال شده است، ربا حرام است ولی امروز در جامعه ما رواج دارد و همه اینها باعث می شود وضعیت کشور به شرایط بحرانی برسد.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha